Passie voor klassiek

Volledige versie: Rotterdams Philharmonisch
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Wonende in Capelle aan den IJssel(direct grenzend aan Rotterdam aan de oostzijde en uiteraard gelegen aan de getijden rivier de Hollandse IJssel,niet te verwarren met de IJssel in Overijsel)ken ik het RPHO uiteraard goed en heb vele concerten bijgewoond en de meeste natuurlijk in de Doelen te Rotterdam.
Het orkest wordt vaak bejubeld om de uitvoeringen van vooral Sjostakovitsj maar ook de andere grote meesters uit de romantiek worden met regelmaat gespeeld en ontvangen met lof.
Met chef dirigenten als Eduard Flipse,Jean Fournet,Edo de Waart,James Conlon ,Valery Gergiev en Yannick Nezet Seguin heeft het orkest al grote namen weten te strikken voor zichzelf.
Ik heb zelf ook een gastdirectie meegemaakt van sir Simon Rattle(Bruckner 8 briljant!)en ook Maxim Sjostakovitsj in een programma van Moessorgski(liederen en dansen van de dood orkestratie D.Sjostakovitsj)en de Tiende van zijn vader Dmitri Sjostakovitsj.
Ik heb ze ook in Vredenburg gehoord(Rachmaninov derde pianoconcert en DDS 5 symfonie met Gergiev-super!)en ook in het Concertgebouw(Berlioz Symphonie Fantastique met Gergiev geweldig).
Telkens als ik het RPHO ga beluisteren in de Doelen is het alsof je in een grote familie komt met een warm deken.
Mochten ze weer eens in Belgie spelen,ga dan zeker luisteren naar dit geweldige orkest!
Koppelingen