Passie voor klassiek

Volledige versie: 4e Brahms met Tabachnik
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
ik had een vrijkaart voor het Brussels Philharmonic in Bozar, ik denk dat het overgrote deel van het (weinige) volk met vrijkaarten of met de actie 2 voor de prijs van 1 daar waren, in alle eerlijkheid : ik zou nooit een ticket kopen voor zo'n productie, maar gratis wel eens de moeite

voor de pauze voor mij twee onbekende werken : Livre pour Cordes van Pierre Boulez (geen verrassende keuze door Michel Tabachnik gezien de band die beide hebben) niet mijn ding en ik denk dat hij het beter bij dirigeren houdt ipv componeren, er bestaat echt wel mooie muziek voor enkel strijkers, maar dit toch niet vind ik, erna volgde Les nuits d'été van Berlioz : dat was gelukkig al beter : Véronique Gens (sopraan) heeft het mooi gebracht

ik denk eigenlijk ook dat de programmatie voor de pauze veel mensen heeft afgeschrikt om een ticket te kopen, in de pauze ook niet echt het gevoel dat het een concert was dat ik moest bijgewoond hebben, maar ik had zeker nog hoop : Tabachnik heeft me nog geen enkele keer ontgoocheld (en er zijn echt HEEL weinig dirigenten waarvan ik dat kan zeggen), ik ben dus echt geen Brahms-liefhebber zoals de meeste die mij kennen wel weten (staat trouwens de laatste 3 seizoenen ongelooflijk veel geprogrammeerd!Sad), maar zijn 4e weet ik wel te waarderen, veruit zijn beste symfonie in mijn ogen, en vanaf de eerste maten klonk er een ander orkest, echt een niveau hoger en je voelt zo dat het orkest en de dirigent elkaar door en door kennen, zeker in die muziek, ik vond het een schitterende uitvoering : tempo zat goed, voldoende contrast en intensiteit, voldoende diepgang bij de strijkers (de hoornsectie was trouwens eerder het NOB die er zat te spelen dan het VRO Wink), maar deze uitvoering heeft me echt bekoord en voor de verandering was het eens vrij stil in de zaal (behalve de GSM die de sopraan heeft "helpen" eindigen Undecided) het orkest en dirigent hebben een heel mooi en warm applaus gekregen, zelfs zo veel applaus dat er eigenlijk een bis had moeten volgen... Smile
Koppelingen