Passie voor klassiek

Volledige versie: Ugorski in Sibelius
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
een vrijkaart gewonnen > waarvoor dank! Smile ik kon door mijn werkritme wel maar tot de pauze blijven, maar ik vond dit voldoende interessant om toch naar Flagey te gaan en ik ben sowieso toch al redelijk grote fan van Brussels Philharmonic en Tabachnik, als opener de Wonderbaarlijke Mandarijn (de verkorte Suite) van Bartok : mooie muziek (typisch Bartok : komen wat elementen uit de Houten Prins in terug) en goed gebracht : geen evidente zaak voor 1e trompet en 1e trombone, maar met Andrei en wat steun uit het NOB (Guido Liveyns) geen probleem natuurlijk > wel bizar van de dirigent dat hij een aantal solisten heeft laten rechtstaan (terecht) maar die 2 heeft vergeten Confused, het kon me echt boeien, deed me op het einde wat denken aan de Bolero : machine die op hol slaat en op ontploffen staat, was hier ook zo'n gevoel, en als een orkest je gevoelens geeft zijn ze sowieso goed bezig, het is toch voor het emotionele dat je naar een concert gaat vind ik

erna mijn geliefde Vioolconcerto van Sibelius, gebracht door de piepjone Eugene Ugorski (was 2e maal dat ik hem aan het werk hoorde, paar jaar geleden in Eindhoven al eens gehoord in Tchaikovski en goed bevonden Smile), speelt heel zuiver en zonder showelementen, zelfs ingetogen, technisch subliem, zeker in het 3e deel dat aan de snelle kant was, het orkest ging mee in zijn ingetogen stijl (opnieuw een paar schitterende noten van Adrei gehoord op 1e trompet) en hebben hem hierin de nodige ruimte gegeven, hij moet wel nog een beetje groeien in dit stuk, soms iets te puur op techniek gespeeld ipv met emotionele betrokkenheid, maar absoluut naam om te onthouden en eens te gaan naar luisteren
Koppelingen