Passie voor klassiek

Volledige versie: Titan met KCO
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
dit concert wel niet live meegemaakt, maar zeker de moeite om eens iets over the schrijven

ik moet eerlijk zijn, de liefde voor het KCO was de laatste tijd eerder bekoeld (ik geef het toe : eerder een ijstijd) maar ze hebben me nu echt aangenaam verrast

1e Mahler op Mezzo gezien en er echt van genoten, Daniel Harding was dirigent, ik heb goede herinneringen aan hem : mijn mooiste live-uitvoering van het Requiem da Messa van Verdi was met hem

deze uitvoering was van een heel ander niveau dan de dramatisch slechte 2e Mahler met Mariss Jansons die ik jammer genoeg wel live heb meegemaakt, ik had veeeeeel liever tijdens deze 1e Mahler in het Concertgebouw gezeten : intens, kracht en sublieme solo's, schitterende hoorns, 1e trompet, 1e hobo (op het niveau van die van de Berliner), mooie solo tijdens 3e deel van 1e Fagot door Pieter Nuytten, wel 1 opmerking over de intro van dat 3e deel : zoals zo vaak hebben ze er weer een potje van gemaakt : het staat als solo voor de 1e contrabas > dus niet alle 8 samen Tongue het is zelden dat ik die "Broeder Jacob" intro eens hoor zoals het zou moeten, maar dit ter zijde, het was echt een top uitvoering met op het einde een mooie spanningsboog en zeer intens (ik miste wel een extra trombone op het einde, of gewoon niet in beeld gebracht?)

ik ben benieuwd naar het KCO met Gergiev in maart
Koppelingen