Passie voor klassiek

Volledige versie: Marie Hallynck in Dvorak
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
gisteren naar het NOB gaan kijken met Gilbert Varga

als korte opener Berceuse Héroïque van Debussy (een halve Brabançonne), erna de reden van mijn aanwezigheid : het Celloconcerto van Dvorak : het allermooiste Smile met Marie Hallynck, de 1e maal dat ik ze zonder partituur zie spelen en vind ik toch leuker om zien, het was een mooie uitvoering, zeker het 3e deel was top met een mooie spanningsboog, wel soms wat aan de trage kant, met dan een bruuske versnelling van het orkest Confused het kon zeker overtuigen, maar toch al betere uitvoeringen gehoord (oa deFilharmonie met Libor Pesek en Jean-Guihen Queyras op Cello)

na de pauze een vrij korte programmatie met Roemeense Rapsodie van Enescu en de suite van de Wonderbaarlijke Mandarijn van Bartok, die ik toevallig enkele weken ervoor gehoord had met het Brussels Philharmonic met Michel Tabachnik, ik verkies zeker die laatste versie
Varga heeft het wel met voldoende contrast gespeeld (maar niet op de juiste tijdstippen), ik denk niet dat ik de trombones al eens zo luid heb horen spelen : was wel indrukwekkend om horen, maar in de uitvoering door het Brussels Philharmonic zat meer spanning en was ook muzikaler, mooie prestatie van de klarinetten!
Koppelingen