Passie voor klassiek

Volledige versie: Shostakovich vs spelende kinderen :(
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
deze namiddag mijn 4e concert op 5 dagen tijd gedaan, maar ik was beter thuis gebleven : geen leuke namiddag

het NOB, onder leiding van Eivind Aadland, heeft als opener de Helios Ouverture van Nielsen gespeeld : de zaal was echt moeilijk stil te krijgen tijdens het zachte begin en op het einde was er het geluid van een brandalarm, ambulance, airco,...? > geen idee wat : maar heel storend, ondanks dat geluid hebben ze het 1e Vioolconcerto van Shostakovich (mijn lievelingswerk op viool) toch laten starten Confused en tijdens gans het 1e deel bleef dit geluid storen, toen ik dacht van eindelijk wat in alle rust te kunnen genieten Wink waren er een paar spelende kinderen amok aan het maken op het 2e balkon (net boven mijn plaats) : dit heeft 10-15 minuten geduurd en zo schoot er niet veel Shostakovich meer over natuurlijk, het ging blijkbaar om kinderen van een muzikante heb ik in de wandelgangen opgevangen Confused Huh op een bepaald moment zat 1/3 van het orkest naar links-boven te kijken, dus veel concentratie was er op het podium ook niet meer te vinden door die lawaaimakers > echt wel jammer, ik heb me dus totaal niet op het stuk kunnen concentreren dat Sergej Krylov schitterend heeft gespeeld denk ik > op een zondag namiddag 2 bis spelen heb ik nog nooit meegemaakt! die bisnummers klonken me overbekend in de oren maar ik kan/kon er echt niet opkomen wat het was (er hing te veel boosheid in mijn lijf denk ik Wink)

na de pauze toch maar gebleven voor de 2e van R Schumann, niet echt mijn ding, toen wel stil in de zaal, maar voor mij was het toen al over, het was nochtans wel goed gespeeld met een mooi slot, ook de terugweg was niet zo fijn (NMBS hé Sad) pas 2h25m na het einde van het concert thuis geraakt, echt geen leuke concertdag, gelukkig zat ik in leuk gezelschap op de trein!

ik heb het NOB en Bozar een mailke gestuurd over de gebeurtenissen deze namiddag : ik ben eens benieuwd naar hun antwoord
ondertussen al antwoord gekregen van het NOB : ze zijn ook niet gelukkig met de situatie in Bozar en ze vonden mijn kritiek terecht
Koppelingen