Passie voor klassiek

Volledige versie: 7e Mahler met de Waart
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
deze avond opnieuw naar (een zeer matig gevulde) Bozar getrokken voor de 7e Mahler (Nachtmusik) met deFilharmonie olv Edo de Waart, gelukkig is het publiek dat naar de concerten komt van deFilharmonie toch wat stiller in vgl met dat van het NOB, hier toch meer een kennerspubliek en geen verenigingen en zo die worden uitgenodigd om de zaal te vullen

het is niet mijn favoriete werk van Mahler, maar blijft toch steeds de moeite om live te horen : het 1e deel was echt heel goed gespeeld, zeer intens en krachtig met een absoluut fantastische Wagner-tuba : wat een mooie, volle en zuivere klank : subliem gespeeld Exclamation

start van het 2e deel met de hoorn-solo, hier schitterend gebracht door Michaela Buzkova (nu ja : het tegendeel zou verbazen Big Grin 1e hoorn was zelfs niet verdubbeld, maar ze heeft dat precies toch niet nodig Smile ), was ook nog heel mooi, erna kon het werk me iets minder boeien, maar dat ligt natuurlijk voor een groot deel aan de opbouw van die Symfonie, die toch wat onsamenhangend is, het solo-werk was dik in orde : 1e trompet en 1e fagot, 1e trombone, bastrombone, bas : allemaal puik werk, en ook zeer fijn slagwerk gehoord (deed me de vgl met gisteren maken Confused )

het 5e deel wordt terug "echte" Mahler, maar hier miste ik toch wat Mahler Wink het mocht voor mij iets intenser en krachtiger gespeeld worden, zeker op het einde heb ik liever dat de kopers iets nadrukkelijker aanwezig zijn, tempo zat wel goed en het was eerlijk en open gespeeld, in zo'n moeilijk stuk hoor je dan natuurlijk wel snel een paar accidentjes Wink hier en daar iets meer precisie mocht ook, een mooie uitvoering met dank aan het schitterende solo-werk, maar de uitvoering van het OPL met Patrick Davin een kleine 2 jaar geleden heeft me veel meer geraakt en het is toch daarvoor dat ik naar een Mahler-concert ga : ik wil emoties voelen, bleef hier een beetje achterwege, het publiek was echt wel heel tevreden, met heel lang ritmisch handgeklap, toch wel foutje van de dirigent om de gitaar en mandoline niet te laten rechtstaan Sad

ik twijfel eigenlijk wel een beetje of ik de 7e nog snel eens live wil horen

volgende week naar het Requiem van Verdi met Tabachnik Smile
Koppelingen