Passie voor klassiek

Volledige versie: de schande van Bozar
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Ik had deze avond het lumineuze idee Undecided om naar Bozar te gaan, ik had al niet zo veel vertrouwen (is trouwens nog zwak uitgedrukt) in de zaal, wel in de akoestiek natuurlijk Big Grin maar voor de rest Sad maar ze hebben deze avond toch een nieuw dieptepunt bereikt Confused Er zijn ongeveer een 250-tal (het is jammer genoeg geen overdrijving) mensen te laat gekomen en ze hebben die allemaal netjes binnen gelaten, en ze hebben echt goed hun best gedaan Dodgy tijdens het hoogtepunt (Tuba Mirum) hebben ze er het meeste binnen gelaten : fantastische move Bozar Tongue ik had tegen dan al veel zin om het af te stappen, en ik had het beter gedaan, tot 10 min Exclamation voor het einde hebben ze constant volk binnen gelaten : SCHANDE is nog zwak uitgedrukt, dit is een internationale concertzaal gewoon onwaardig : te laat = niet binnen > HEEL SIMPEL Exclamation
met vrijkaarten smijten heeft jammer genoeg ook niet geholpen, en dat getuigt toch ook voor weinig respect voor de mensen die wel een betalend ticket hebben gekocht (zoals ik reeds in juni gedaan had)

echt eens benieuwd hoe ze het in Bozar gaan aanpakken als de Wiener de 8e van Bruckner komt spelen (ook een stuk zonder pauze) : als hetzelfde gebeurt stoppen die gewoon met spelen en gaan ze van het podium en je kan ze niet eens ongelijk geven, een minimum aan respect voor de muzikanten moet er toch zijn hé

tja, wat moet ik nu in godsnaam over de uitvoering schrijven : genot en emoties : een dikke nul door dat constant tumult in de zaal en die zeer vervelende lichtinval telkens er een deur open gaat , maar wel een topuitvoering, en dit maakt het net zo jammer

het was dus Brussels Philharmonic met steun van het Vlaams Radio Koor en het Octopus Symfonisch Koor olv hun vaste dirigent Michel Tabachnik, de solisten waren : Sopraan : Katrin Kapplusch, Mezzo : Natascha Petrinsky, Tenor : Chad Shelton en Bas : Christof Fischesser in Messa da Requiem van Verdi, maar dit hadden jullie natuurlijk al door na die vermelding van "Tuba Mirum" Wink

jammer genoeg (zoals steeds) een beetje onderbezet bij de strijkers, ze hadden het moeilijk om weerwerk te bieden in de forte passages tijdens de openingsfase maar ze klonken wel heel goed, ik heb zoals steeds bij Brussels Philharmonic een orkest gehoord met veel vuur in Smile Andrei op 1e trompet is natuurlijk steeds een genot om naar de luisteren, het samenspel van de 4 Fagotten in het slotdeel vond ik echt heel geslaagd, zeer prominent aanwezig slagwerk : moet ook in dat stuk : puik gedaan, ook mooie piccolo gehoord die toch nog even boven al dat geweld uitkwam, en net voor het slot een hele mooie "bas-sound" van de kopers, de dirigent zat weer vol passie, zoals steeds natuurlijk, een tik aan de snelle kant en 2 versnellingen die het orkest wat in de problemen brachten en de spanningsboog een beetje braken, maar dat waren echt de enigste minpuntjes, voor de rest echt top gedaan van hem

het dubbel koor heeft echt fantastisch gezongen en de solisten waren ook top, de toon was al gezet bij de intro van de Tenor en het is top gebleven tot de slotnoten "Libera me" die trouwens met enorm veel gevoel waren gezongen, had Bozar de dienstverlening verleent die je van een concertzaal kan/mag verwachten was dit een super concert geweest, nu met een enorm kwaad, boos en ontgoocheld gevoel op de trein gestapt en me net een ticket gekocht voor de voorstelling in de Bijloke morgen (gaat Bozar me dit ticket vergoeden????????)
Koppelingen