Passie voor klassiek

Volledige versie: Requiem part II
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
ik kon het Requiem niet op die manier afsluiten, ik zat met een veel te slecht gevoel over gisterenavond, dus deze namiddag opnieuw gaan luisteren in De Bijloke, ik had nochtans gezworen om daar niet meer naar concerten te gaan wegens de akoestiek, maar soms moet een mens eens afstappen van zijn principes zeker? Wink trouwens echt blij dat ik er deze namiddag was en zo het Requiem op een mooie manier heb kunnen afsluiten

ik kon me deze keer gelukkig wat meer op de muziek concentreren, deze keer niet te veel storende elementen (behalve kerel naast mij Undecided GSM 3x laten afgaan, 1e keer kan iedereen overkomen, bij de 2e keer maak ik me toch wat bedenkingen, en bij de 3e keer Angry ), maar het was toch 1000x beter dan in Bozar, ik zat deze keer iets meer vooraan en ik moet toegeven dat de akoestiek daar minder dramatisch is dan achteraan in de zaal, de solo-stemmen kwamen echt goed door, ik heb het meeste genoten van de Mezzo, er zit veel solo werk in voor die stem en was allemaal heel puik gedaan, heel krachtig gezongen met een passende klankkleur voor een Requiem : het raakte echt de ziel, de samenzang tussen de 3 (soms 4) solo-stemmen was wel het minst geslaagde onderdeel van het Requiem, het dubbel koor en orkest klonken zoals gisteren opnieuw heel goed, maar hier voelde je toch dat de akoestiek niet top is, maar ik heb er deze keer echt van genoten Smile

al paar keer live gehoord natuurlijk en deze uitvoering zit echt bij de beste, enkel de uitvoering met het Sveriges Radios Symfoniorkester en Radiokören olv Daniel Harding (Sopraan : Anja Kampe, Alt : Michelle DeYoung, Tenor : Alexey Dolgov, Bas : Mikhail Petrenko) vond ik net nog een tikkeltje beter, het koor was echt enorm goed en het Tuba Mirum kan moeilijk nog overtroffen worden : zoveel vuur en zo intens, de trompetten speelden meer achteraan in de zaal (Bozar) en dat gaf een enorm stereo-effect
Koppelingen