zinderende 8e Shos met NOB
|
03-30-2014, 09:37 PM
Bericht: #2
|
|||
|
|||
RE: zinderende 8e Shos met NOB
zoals beloofd deze namiddag een 2e keer gaan luisteren, en ook zoals gepland pas na de pauze ingevallen, tijdens de Mozart een mooie zomerwandeling gemaakt in de Botanique en geen spijt van die keuze
![]() het was terug genieten van het NOB deze pm, ik had in alle eerlijkheid niet gedacht dat ze het op zo'n hoog niveau gingen brengen, speel dit in de Philharmonie of in het Musikverein en het jaar nadien mag je gegarandeerd terugkomen! eigenlijk had ik het moeten weten : enkele seizoenen geleden een sublieme 10e Shos gehoord met Litton, dus ze kunnen het wel, jammer dat ze zo weinig Shostakovich spelen, maar gelukkig staat volgend seizoen de 7e op het programma : beide oorlogssymfonieën, maar wel van een totaal andere aard ik vond het deze namiddag nog beter dan vrijdag : samenspel was beter, de details klopten beter en vnl op balans-gebied was er echt beterschap, ik heb opnieuw genoten van de indringende strijkersklank en het vele solowerk, de climax in het 3e deel was gewoon WAUW : wat een spanning en intensiteit : wereldniveau! enigste minpuntje was de dame naast mij : die vond het duidelijk niet interessant en ze begon dan maar een boodschappenlijstje voor maandag of zo te maken, en stil kon dit blijkbaar niet, diepe zucht, zelfs van op de rij achter mij "ssst" : toch doodzonde, voor die zeldzame keer dat die monster symfonie wordt gespeeld ik had zaterdagavond nog eens naar een opname met Barshai geluisterd : altijd een interessante vgl oefening, en de balans sloeg toen al naar het NOB uit ![]() ik vraag me echt af of ik de 8e ooit nog eens beter ga horen, De Munt speelt het volgend seizoen, ze mogen het tegendeel proberen bewijzen.... proficiat en dank aan het NOB om die 8e eindelijk nog een te programmeren en ze dan ook nog eens zo uitmuntend te brengen ![]() |
|||
|
Berichten in deze discussie |
zinderende 8e Shos met NOB - KrisG - 03-29-2014, 01:21 AM
RE: zinderende 8e Shos met NOB - KrisG - 03-30-2014 09:37 PM
RE: zinderende 8e Shos met NOB - Natalie - 03-30-2014, 11:32 PM
RE: zinderende 8e Shos met NOB - Razin - 05-21-2015, 12:23 AM
|