Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Star Wars
10-06-2014, 05:21 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-21-2015 om 03:11 PM door KrisG.)
Bericht: #1
Star Wars
mijn 1e concert op krukken Wink ik had al een ticket voor dit concert in Bozar, maar dat bleek niet haalbaar (te veel trappen), dus dan maar voor deSingel gekozen

ik kwam eigenlijk uitsluitend voor het deel na de pauze maar voor de pauze was er natuurlijk ook muziek,het Symfonieorkest Vlaanderen olv Dirk Brossé heeft als opener de Benvenuta Suite nr 1 van Frédéric Devreese gespeeld : het kon me wel boeien : intieme sfeer en mooi klankkleuren

erna volgde een (storende) speech van de dirigent (is dit een nog grotere specialiteit van hem dan dirigeren/componeren?) met wat uitleg over het volgende stuk : volgens zijn woorden een intelligent werk van de componist, we kunnen het dus als zelfkennis omschrijven Shy
Haiky Cycle 1 : 7 stukjes gebaseerd op haiku's van Herman Van Rompuy met Hanne Roos als sopraan : er zaten wat originele stukken in en ik kon het wel smaken, maar mijn goesting was na die speech eigenlijk wel over

na de pauze dan eindelijke na vele, vele jaren wachten eindelijk eens onversterkte symfonische noten uit Star Wars Big Grin ik had zelf wel een andere playlist gekozen met wat gekender materiaal, maar ik heb er toch van genoten, ik heb evenveel respect voor John Williams als voor Mahler Exclamation het orkest kon deze moeilijke muziek aan Smile met een prachtige hoornsectie : zowel samen op volle kracht als de fragiele solo van de 1e hoorn, was echt genieten, als bis had wel de Imperial March gemogen en het was na de pauze toch wat aan de hele korte kant, mooie opstap naar het echte werk > welk orkest gaat de uitdaging aan en speelt Star Wars IV > VI eens live? Cool

toch verrassend dat het Symfonieorkest Vlaanderen met een moeilijk programma deSingel kan vullen en dat een grote symfonie meestal met moeite een paar honderd mensen naar Bozar trekt als OPL, deFilharmonie of Brussels het brengt

ter volledigheid : de gespeelde stukjes :
The Phantom Menace Anakin`s Thema en Duel Of The Fates
Star Wars Suite voor Orkest Mail Title; Princess Leia`s Thema, The Imperial March (Darthe Vader`s Thema) en Yoda`s Theme
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie