Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sergey Khachatryan in Shostakovich
11-03-2018, 07:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-03-2018 om 07:09 PM door KrisG.)
Bericht: #1
Sergey Khachatryan in Shostakovich
Met een beetje vertraging toch nog een woordje over een concert met het NOB in Bozar. Hugh Wolff mocht de avond starten met Aeriality van Thorvaldsdottir. Gezien dat werk nu al volledig uit mijn geheugen is gewist zegt wel voldoende denk ik.

Erna kwam het super talent Sergey Khachatryan het zeer indringende 1e Vioolconcerto van Shostakovich brengen. De laatste keer dat ik het hem heb horen brengen was ik wel wat ontgoocheld maar ik heb een vermoeden dat het toen wel deels aan de begeleiding van de dirigent en het orkest lag. Deze keer was het echt top. Enorm snelle vingers, heel gedurfde tempi en een zeer persoonlijke interpretatie. Het was diep genieten en ook het orkest en de dirigent gingen mee in zijn verhaal. Dit leidde tot de snelste staande ovatie ooit in Bozar, en zeer terecht!

Na de pauze volgde Tristan und Isolde, Prelude und Liebestod, maar ik kon er moeilijk mijn aandacht bijhouden. Enkele rijen achter mij zat een hele school bakvissen. Zo'n initiatief van Bozar om de vaste en volle prijs betalende bezoekers weg te jagen. Ze willen het maar niet leren daar. Als slot volgde de mooi uitgevoerde La Valse van Ravel. Het NOB heeft goed gespeeld maar wat extra decibels en intensiteit bij de strijkers mag wel, maar dit een kwestie van centen.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-07-2018, 11:16 PM
Bericht: #2
RE: Sergey Khachatryan in Shostakovich
Ik heb hem ook het vioolconcert horen spelen van Sjostakovitsj als ik me niet vergis.
Het is wel een opmerkelijk concert en heeft soms ook wel dezelfde opbouw als zijn symfonieen en zijn celloconcert volgt die lijnen ook.
Jammer dat de avond geen fijn vervolg kreeg vooral met een mooi werk als La Valse.
Bozar is een beetje ver voor me maar mocht er weer wat in Antwerpen zijn ben ik altijd benieuwd want dat is niet te ver.
Denk wel dat ik de veertiende december naar de Doelen wil al is het niet jouw dirigent Kris maar de elfde is toch wel erg mooi al denk ik dat het moeilijk is om de versie die ik eerder dit jaar hoorde(Nedpho met Weilerstein)kan toppen.
Mooie review!In Belgie is een staande ovatie nog een staande ovatie denk ik maar!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie