Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feest van de muziek
06-21-2013, 12:29 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-21-2013 om 12:31 AM door KrisG.)
Bericht: #1
Feest van de muziek
ik ben deze avond naar het Feest van het Muziek geweest : traditioneel niet het beste publiek van het jaar Dodgy en dat bleek nu ook wel : veel rumoer, veel gehoest en totaal geen sfeer in de zaal (de verlichting voor de TV-opname hielp ook niet), het is moeilijk om dit concert objectief te beoordelen, want voor zo'n ondankbaar publiek moeten spelen is gene cadeau voor het orkest, het was sowieso al ondankbaar spelen in zo een sauna, echt verschrikkelijk warm (geen airco?), de Beethoven na de pauze heb ik zelfs voor gepast, met die temperaturen wordt het zelfs moeilijk om toonvast te spelen

het NOB olv Andrey Boreyko opende met de Wagner Ouverture : Die Fliegende Hollander, mooi gedaan met een pluim voor de hoornsectie : echt hele mooie klank!

erna één van mijn lievelingsconcerto's : het 2e van Rachmaninov met Nikolai Lugansky, ik had hem al eens gehoord met Rhapsody op een thema van Paganini, dat was geen volledig schot in de roos Wink maar dit hier beviel me beter : ik ging er zonder dat publiek (oa irritant applaus na 1e deel Angry ) en een frissere zaal echt kunnen van genoten hebben, hij speelt enorm krachtig (zwaar gebruik van de pedaal ook Wink ) er komt echt een bas-sound uit de piano, hij heeft echt wel vlugge vingers en het was wel een persoonlijke opvatting/uitvoering, het orkest klonk echt goed (veel beter dan tijdens Rach 3 met Kozhukin eerder dit seizoen (dirigent? Wink ) met veel volume gespeeld, en met zo'n krachtige pianist mag dat wel, hij koos ook enkele momenten uit om heel gericht toch boven het orkest uit te geraken, het was een concerto zoals een Rach eigenlijk hoort te zijn en geen sonate met steun van een orkest : dus mooi gedaan, ik heb trouwens fantastische strijkers gehoord Smile in een goeie dag is die strijkerklank van het NOB echt super! hij heeft echt heel veel applaus gekregen en het publiek heeft hem gedwongen Wink om een bisnummer te spelen, maar dan was het echt tijd voor wat frisse buitenlucht Smile
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie