Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Julia Fischer
09-22-2013, 09:06 PM
Bericht: #1
Julia Fischer
ik ben onlangs naar Julia Fischer gaan luisteren, ik had me nochtans voorgenomen om uit Sint-Baafs weg te blijven (zowel voor godsdienstige stuff als voor klassiek Wink ) maar haar vorig optreden (in Bozar) had me zo overtuigd van haar kunnen, dat ik ze toch nog eens aan het werk wou horen, ondanks de locatie (dramatische 8e Bruckner met het Rotterdams), gelukkig was de akoestiek wat vergeeflijker voor de kleine bezetting van Academy of Sint Martin in the Fields

als opener kregen we het 1e Vioolconcerto van Mozart, mooie opwarmer, maar die muziek doet me echt niks, erna werd het al een pak interessanter met Metamorfosen voor 23 strijkers van Richard Strauss : een beetje een a-typisch werk van hem, maar is toch één van de mooiere strijkerstukken vind ik, ik vond het geheel echt goed klinken, maar ik zat vrij ver van achteren en het is zo'n moeilijke zaal dat het "gevaarlijk" is om veel vergelijkingen te maken

na de korte pauze volgde het Vioolconcerto in a BWV1041 van Bach : ook niet mijn favoriete stijl, maar ik kon het al meer smaken dan die Mozart, een beetje moeilijk om Julia Fischer te beoordelen in die muziek : het is voor mij (veel) minder gekend terrein

als afsluiter Verklärte Nacht van Schönberg : hier heb ik graag toch iets meer strijkers, het stuk vraagt wel iets meer contrast, maar het was mooi gedaan, maar door Sint-Baafs en mijn zitpositie gingen wel veel nuances verloren, meer de helft van de zaal was gevuld met genodigden, dus dat draagt ook al niet bij tot de sfeer/setting, de slotnoten heeft niemand gehoord : de tram maakte meer lawaai Sad

geen super avond dus, maar wel een hele mooie Strauss gehoord Smile

trouwens echt wel triestig dat een mooie en grote cultuurstad als Gent geen deftige concertzaal heeft (De Bijloke buist zwaar op het criterium "deftig" ), slechte zichtbaarheid, geen vestiaire, geen toilet, geen bar, maar wel een verschrikkelijke akoestiek, koud en veel tramgeluiden
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie